and up she goes

Jag lämnar den cyniska biten bakom mig. Det är så mycket tråkigare.
Jag lever ett slappt liv, jag är lycklig.

Imorse väckte mamma mig kvart i nio. Kvart i nio är lika med tortyr för mig. Jag har inte vänt tillbaka dygnet som andra vettiga människor gjort vid det här laget.
Detta resulterade i att jag för första gången på veckor glömde bort nattens dröm. Devastated.
Jag steg upp och åt frukost med min käre mor och far, snackade lite skit och läste tidningen. Ni ska se mig i mina glasögon med näsan i tidningen och hårdbrömackan i handen - man kan nästan ta mig för en intellektuell.
Efter det så tog jag och mor en sväng på Myrornas. Second hand är min vän. Min bästa vän. Jag åkte dit utan pengar idag, vilket var en tabbe. Dock åkte jag ändå därifrån med en orange pashmina. Jag är nykär, det är som att ta i moln eller något. Jag vet inte. Snudd på att den är bättre än sex. (lögn)
Nåja, nykär eller ej så väntade vårdcentralen efter det. En läkare ville ha dit mig för att prata om njursten. Ett möte på 10 minuter som jag egentligen inte behövde. Han förklarade en himla massa saker, bara ingenting jag inte redan visste. Han pratade på om prover jag skulle måsta lämna. Ni vet, det klassiska snacket.
'Så då behöver vi ta prov för det, för att kunna veta om det beror på det, som då utesluter det' osv.
Mitt i detta provsnack så tittar han på mig och säger - 'Ja, sedan kan det ju vara så att du måste samla piss i en burk.'
.....que?
Piss. Piss. Urin, javisst. Ett återkommande ord i mina läkardejter, men piss... ja, det finns en första gång för allt. Denna läkare steg genast i mina ögon.
Ännu en väntan i det kala väntrummet med röda stolar sedan var det dags för nålar. Jag älskar att ta prover, det faschinerar mig. Efter många om och men så visar det sig att läkaren i fråga begärt om ett prov man bara gör på ett ställe i Sverige, och inte var det i norrland i alla fall. Stackars små förvirrade labsköterskor.

Resten av dagen går att sammanfatta med inte så många ord.
Hem, mat, snark, mat, satc, vätska, hej. Nu sitter jag här.
Ganska lycklig är jag också med tanke på att det regnar ute.

PS. Jag behövde inte samla piss i en burk. Men hejigt skulle det vara, va? Vissa samlar på frimärken, vissa samlar på skor. Jag samlar på piss. DS.
| |
Upp