HELGEN

Men alltså wow. Bara ja. Har i princip just kommit hem, vi båda satte oss direkt vid datorerna och lämnade packningen i köket. Det gäller att prioritera. Mamma kommer snart och lämnar Buffel, fanken vad jag saknar henne då vi inte är hemma! Våran lilla nuffklump. Bara 2 dagar tills hon får sig en kompis nu, hon kommer hata oss så mycket.

Hursom, helgen har varit helt magisk. Fisket superdupermegasög, men jag är så sjukt nöjd ändå. På vägen dit så bad Emil mig måla upp ett drömscenario för helgen, och jag citerar mig själv; 
- Blå himmel, vindstilla, klar höstluft, vackra solnedgångar & norrsken. 
Emil sa till mig att jag måste vara lite realistisk, så jag strök norrskenet och sa att det vore väl okej om det var något moln på himlen. Mhm. Vi har haft blå himmel hela dagarna, ljuvlig höstluft, det har varit i stort sett helt vindstilla förutom några korta stunder, solnedgångarna har varit jättemysiga, och när vi skulle in till land igår då det blivit mörkt så kollar jag upp på himlen och ser ett norrsken. Det varade bara i några minuter, men fan vad jag inte brydde mig. Efter det blev det helt stjärnklart. Magiskt. Som. Fan. Var så sjukt överpoppad på lycka, hade fått se flera tumlare under kvällen och en HÄGER! Så jädra fantastisk fågel (för er som inte känner mig så är jag snudd på läskigt fascinerad av fåglar). Sedan norrskenet på det. Jag var så förbannat lycklig, har aldrig önskat att Emil kunde se världen genom mina ögon mer än just då. 

Så ja, vi har mest bara njutit järnet och kollat på massa balla djur. Vi fick bara småfisk, och tappade en jäkla massa drag, så vi kommer hem väldigt tomhänta. Men det gör så extremt lite, för med tanke på vädret så blev det rätt oviktigt. Jag trivs så otroligt bra där, och naturen är sååå underbar.

Kommer jordens fetaste bildbomb sen. Jag har tagit bilder x1000. Nu ska jag njuta av den oerhört fräsiga glasögonbrännan jag dragit på mig och pussa på våran katt. Kanske äta en kaka också, bara för att.
- Vardagsstuff | |
Upp