ÄNNU EN ÅRSDAG

 
Japp! Många sådana i min värld. Eller, i vår. Men jag tror nog att det kanske är jag som uppmärksammar dom mest. Idag (eller, imorse då) var det prick ett år sedan jag gjorde det digitala graviditetstestet som legat och väntat i badrumsskåpet och alltså fick ordet "gravid" svart på vitt. Coooolt. Det var alltså ett år sedan jag fattade på riktigt att jag var preggo, och ett år sedan Emil fick veta att han skulle bli pappa. Det var även ett år sedan första blödningen skrämde mig, och första gången jag trodde att jag fått missfall. Åh, hjälp vilken turbulent dag det där var. Känslor åt alla håll och kanter! Och Emils reaktion när han öppnade paktet. Haha, åh. Värsta chocken. Och jag satt och storgrät för att jag trodde att jag fått missfall, när jag ju egentligen ville gråta glädjetårar för att jag var gravid. 

 
Kaos. Men underbart kaos, nu såhär i efterhand. Vi käkade godaste kycklinggrytan till middag i alla fall! Emil älskar den kycklinggrytan, så tanken var att jag skulle laga den och ge honom paketet till middagen med massa tända ljus och grejer, men pga de kroppsliga omständigheterna så gav jag honom det just innan han skulle åka på jobbet vid typ 14-tiden. Alltså. Timing. Noll. Jag sabbade det ju lite, men jag behövde honom, helt enkelt. Det blev väldigt fint ändå. 

 
Det gjorde vi bra, Svahn.  


- Vardagsstuff | |
Upp