NYÅRSLISTAN


Gjorde du något 2016 som du aldrig gjort förut?

- Men så sjukt mycket! Lämnade avkomma på förskola för första gången, var på föräldramöte, började en yrkesutbildning, skruvade i bilar, spacklade bil, slipade bil, lackade bil och allt därtill, sa upp mig från ett jobb, osvosvosv! 

 

Har du några nyårslöften?

- Ja. Flera! Men nummer ett är väl att faktiskt gå ner i vikt. Spårade som fan då jag bytte p-piller, och nu är jag less. Så ja, jag ska byta piller också! Ännu ett löfte. Typ, till veckan. 

 

Bästa köpet?

- Vår bil! 

 

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

- Jag har fått två små kusiner i år! ♡

 

Vilka länder besökte du?

- Hmm... Sverige? Har inte funnits tid till att flänga i år. Tyvärr! 

 

Vad var sämst?

- Hur jag mådde då jag jobbade i somras, min oförmåga att anpassa mig till förändringar utan att något annat i livet blir lidande, mitt sjuka kroppshat som jag lidit av helt sinnessjukt mycket men valt att inte dela med mig av. 

 

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

- Jag vill nog säga både och. Faktiskt. 

 

Favoritprogram på TV?

- ÅH, Bonde söker fru. Åh. Alltid. 

 

Bästa minnet från 2016?

- Så himla många. Men att se Milly gå från bebis till ett litet barn som lärt sig så galet mycket har ju varit ofattbart häftigt. Och när Pittan vann Stanley. Det var också en fin stund. Och tusen andra saker. 

 

Vad ser du mest fram emot med år 2017?

- Att gå resten av min utbildning! Och utflykter med familjen, och massa annat skoj. 

 

Vad önskar du att du gjort mindre? 

- Jobbat, grubblat, stressat. 

 

Bästa boken du läste i år? 

- Dom enda böcker jag läst i år är böcker på skolan. Shit pommes. 

 

Vad var din största framgång på jobbet 2016?

- Att jag fick löneförhöjning, och att jag sa upp mig. 

 

Största framgång på det privata planet? 

- Att jag vågade hoppa på en utbildning som väckt ett självförtroende hos mig själv som jag inte känt på extremt många år. 

 

Största misstaget? 

- Har varit en skitdålig vän i år. Har ej hittat balansen än i den här "normala" vardagen. Tiden = finns ej? Måste hitta den.

 

Vad spenderade du mest pengar på? 

- En bil! 

 

Något du önskade dig och fick? 

- Hmm... en plats på utbildningen? 

 

Något du önskade dig och inte fick? 

- En mindre kroppsmassa. 

 

Mest stolt över? 

- Milly, Emil och mig själv. Och det känns ju himla bra. 

- Vardagsstuff | |
Upp