TJITTTT


Pommes frites. Hej. Och hå. 

Inte mycket coolt som händer här. Hade en skiiitfin födelsedagsdejtkväll med Emil i lördags, och Milly sov hos mamma och pappa. Mycket, mycket fin kväll! Och i söndags så stack vi ut till Obbola för att hämta hem henne, och så blev jag firad av min familj med supermegawowfika och massa fina presenter. Vansinnigt bortskämd! Bra dag! Meeen sedan blev det kväll och förkylningen slog mig rakt i ansiktet. Så, sedan i söndags har jag typ legat i soffan. Förutom idag, idag har jag försökt plugga lite och sedan var jag iväg till barnmorskan igen för att prata nya piller. Kom dock inte fram till så mycket, ska ringa en läkare istället för att höra om jag kan få äta mina gamla igen trots att jag haft "migrän" någon enstaka gång. Får se, får se! Men hon tyckte att jag haft en jädra otur med minipillerna. Jag höll med. Fy fan, sicket elände! Sedan gjorde jag mig själv en jättetjänst och passade på att ta cellprov då jag ändå var där. Hur vuxet initiativ av mig var inte det? Gav mig själv en stor klapp på axeln efter det. Skulle väl ändå bli kallad inom kort, men nu är det gjort! Och det gjorde inte ont!!! Då jag gjorde det för 3 år sedan så gjorde det helvetiskt ont, och sedan hade jag ont i typ ett dygn efter det. Var skitirriterad då på alla som ba; "Det känns inte!". Berättade det för barnmorskan idag som sa att den som gjorde det på mig då måste varit onödigt hårdhänt, och att det inte ska kännas. Och se på fan, det kändes ju inte. Så det tackar jag för! Då kan jag släppa den ångesten. 

Men nåja. Emil ringde just och var värsta glad över att han skulle komma hem tidigt idag så att han kunde hämta Milly (är alltid jag som gör det, vilket han är sjukt avundsjuk på), så nu sitter jag i soffan och har lagt bort plugget för stunden. Just käkat sen lunch, och nu ska jag planera middag och städa kök. Förkylningen känns mycket bättre idag, så imorgon blir det skola! Yay! 


Kaffe. ♡ Tänk, så fördärvad jag blivit sedan jag började skola i en verkstad. Är så koffeinberoende nu att det är inte ens kul. 100% skolans fel.
Lunch. ♡ Veckans matlådor består av kyckling, morötter, paprika och lök tillsammans med en sjukt god vårrullesås som finns på Willys. Gott!
Jag byggde, hon rev. Morgonaktiviteten i måndags.
Klippte lugg på goungen i måndags också. Så himla duktig! Satte henne i stolen och gav henne paddan, och hon satt som ett ljus i säkert 20 minuter medan jag klippte och fixade. Hon har typ aldrig suttit så still så länge. Hade en tanke på att spara ut luggen, men efter att hennes hår börjat gå av värsta mycket av att ha luggen uppsatt varje dag så gav jag upp den idén. Det här blev bättre!
Mitt pluggsällskap idag. Och nu när jag kollar på den här bilden så kom jag på att jag drömde en mardröm inatt. Drömde att paraplyaralian hade tappat alla sina blad, och jag skrek rakt ut och började grina. VAD FAN. Jag är typ ohälsosamt fäst vid den växten?
- Vardagsstuff | |
Upp