DET KÄNNS BÄTTRE

Igår. IGÅR. Igår blev jag klar med riktningen av den där skitdörren efter tusen veckor VAB och oflyt. Log från öra till någon annans öra då min lärare godkände det. Då jävlar ler man. Så underbart! Och det var allt som behövdes för att väcka den där taggen igen, för nu är jag taggad. Fantastisk känsla. Har haft hemstudier idag, men imorgon ska jag slipa klart resten av dörren, sedan ska vi på med slipgrund. Spännande! Plus att saker med CSN har löst sig, vilket gjorde mig ganska lättad. Tycker om när saker flyter på. Så mycket härligare. Tusen. 


Men ja, onsdag då. Idag har jag kört lite teori och så passade jag på att snabbspringa på stan en sväng på "lunchen". Kom hem med vin (den här mammuten ska på fiesta på lördag), ett lila läppstift och en neongul halsduk. Helt rätt. Helt rätt! Och en ny mascara. Testar en ny för första gången på år, och det lär väl bita mig i häcken. Får se imorgon. 
Nu ligger jag och svettas efter ett träningspass här hemma. Ganska skönt! Valde mellan att spela och att träna, och träningen vann. Ger mig själv en klapp på axeln. Eller två. Har även superstorhandlat online, så Emil plockar upp det på vägen hem imorgon. Alltså, det är så jädra smidigt! Älskar det. Enda nackdelen är att vi aldrig har påsar hemma längre, men typ 200 papperspåsar. Känns dock som en väldigt liten nackdel. 

Annat nytt idag? Milly har tydligen lärt sig öppna grinden dom har inomhus till hennes avdelning på förskolan, så dom har fått fixa med den så hon inte släpper ut alla småttingar/drar själv. Värsta prison break. Sedan har hon tydligen fått stenkoll på färgen röd idag också... och hennes favoritord just nu är "titta HÄR", och "sitta HÄR". Jävligt bestämd, hon har koll på vad hon vill. Beundransvärd egenskap! Sedan sätter hon saker på fingrarna och sjunger Finger Family-sången. Dock på en aning knackig engelska, men stort A for effort! Hon lär sig nya saker varje dag. Man är konstant asstolt och svinimponerad. 

Värt att jag började sakna henne nu. Happ. Hon har ju trots allt sovit i 3 timmar. Tönt-mamma. 

Nu; dusch, propud och lite Grey's. Men jag kommer gå isäng med en bra känsla ikväll. Tror resten av den här veckan kommer bli bra på riktigt. 


- Vardagsstuff | |
Upp