TGIF

...typ! Dock har jag absolut inte fredag idag. Jag hade fredag i onsdags. Det känns som att helgen redan varit, men så har den bara börjat? Vilken jävla bonus! Klart crazy. 


Idag har vi städat bort julen och tvättat. Värsta fredagsnöjet. Eller vänta nu. Nej. Men det blev ju bra i alla fall, för nu är faktiskt glada julen slut, slut, slut. Panerat egna schnitzlar till middag också, vilket var gott! Har även gjort upp minst 20 nya planer för vår lägenhet, som jag nu ska försöka få igenom hos Emil. Steg ett; grå gardiner. Milly ska få hänga hos sin mormor och morfar på söndag, så då ska jag och Emil passa på att gå på IKEA en sväng. En lång sväng. Sengångarsakta, bara för att vi kan. Och får. Sjukt uppskattat! Får se vad vi kommer hem med. Vi har egentligen bara två saker på vår lista, vilket är en duschstång och ett duschdraperi. Först så kraschade Melman ett doftljus (som såklart hade varit tänt länge = väldigt smält) med RÖTT STEARIN över hela jävla toan. Såg ut som ett fruktansvärt mord begåtts. Rött stearin på väggen, på ca halva duschdraperiet, i kattlådan (fatta vad vidrigt det såg ut), och på golvet. Hur mycket kaos kan en katt göra egentligen? Först kollade jag såklart att det hade gått bra för honom, vilket det hade, sen ba; 2000% less. Orkar man sånt? Näe. 

Men, bara en parentes sådär. Men det är anledningen till varför vi vill ha ett nytt duschdraperi, och sedan råkade jag knäcka duschstången innan jul bara för att jag är så orimligt stark. 

...eller för att MELMAN hoppat upp på den X antal gånger för att han tror att han är någon jädra cirkuskatt (vilket han ejejejej är, obviously) (men det är ju bra att han har drömmar), vilket alltså gjort att den inte pallade mer. Den gav upp. Den sa nej. 
Så, vi behöver en ny. Det är fett naket att duscha där nu, och jag gillar det inte. 

Nu har jag just svettats som en gris efter ett träningspass, så nu ska jag duscha av mig i den obehagligt nakna duschen innan det blir mer TWD-mys med sambo. Sånt gillar jag. 


Skriv inläggstext 

Bästa med städning: att få dammsugarfrilla av pappan. 


Och ja. Vår hall är klaustrofobi-trång. Tveklöst det sämsta och fulaste med vår lägenhet. Men, he dug väl nu. Nästa boende ska dock ha en riktig hall. 


- Vardagsstuff | |
Upp