SÅ FASCINERAD

Blev inte sådär monstermycket fiske pga megablåst, men en liten id ville i alla fall nappa. Jag var mest bara glad över att få komma ut till vattnet och naturen, hjärnan kopplar ju ändå bort en del av det jobbiga då. Så många andra (bra) intryck att ta in. Så det är ju alltid värt det, även fast det ibland känns som sjukaste utmaningen.

Men kvällens bonus blev att jag hittade lite sånt som fascinerar mig djupt. 

Det här är alltså en ryggkota från en bisamråtta. Fatta vad liten! Jag har ju skitsmå fingrar dessutom. Skitliten!

Och ja, jag är sjukt morbid. Emil har fått stoppa mig från att ta hem sånt här fler än en gång. Det är dock möjligt att jag har några skelettdelar från en säl ute på balkongen... men annars får jag nöja mig med våran uppstoppade djurfamilj. Där är han inte lika svårövertalad.

Vet inte vad det är som fascinerar mig så jävulskt med skelett och sånt, men något är det. Värsta pusslet inuti kroppen? Hur coolt?






- Vardagsstuff | |
Upp