NERE

Höstdeppen är ett faktum. Sjönk några steg då hösten kom, och jag tog mig inte upp därifrån, som jag trodde att jag skulle. Så idag började jag öka min antidepp. Istället för 10mg brintellix så ska jag prova med 15mg, och kan egentligen öka upp till 20. Men ja, 15 till att börja med nu då... och satan. Får se hur det går med det, för jävlar vad illa jag har mått. Fick poppa popcorn för att ha något att småäta så jag inte skulle spy. Sjukt otrevligt! Har bara upplevt ett lätt illamående av 10mg, så var inte beredd på det här. Men förhoppningsvis går det över. Vill verkligen att det ska funka, eftersom att brintellix är den enda antideppen som ska vara helt viktneutral. Nog för att jag gått upp i vikt senaste veckorna ändå pga deppätning... så jävla obalanserad i mitt matintag det här året. Men det tar vi i ett annat inlägg! Skit samma. Nåja. Jaja. Osv.

Har varit så sjukt otaggad på allt idag, och dessutom öppnade jag Facebook imorse och möts av nyheten att det nu går magsjuka på Millys förskola. Min skräck. Redan? FÖR FAN. Det typ på riktigt förstörde min dag. Trodde att jag skulle slippa den konstanta skräcken i åtminstone en månad till. Men nähedu.

Men, all skit till trots så sitter jag nu på bussen mot stan för att gå på stand up med ljuvliga människor. Stolt över att jag tog mig iväg! Och får jag skratta en eller tre gånger så är jag nöjd. Det kan behövas i själen.

Mvh deppdepp
- Psykisk ohälsa, - Vardagsstuff | |
Upp