APRIL




Greetings från magsjukehelvetet! Självklart så blev jag och Emil sjuka nu när det gått sådär lagom många veckor sedan Milly var sjuk. Fattas bara att hon blir sjuk igen också. Är så orimligt förbannad över det här. Så less på att vara spyrädd hela jävla tiden. 
Men nåja! Det är som det är. Bara att acceptera att vi har lite otur. Jag börjar i alla fall må bättre, bara aptiten som behöver hämta sig lite. Men, hellre nu än i påsk! 

Livet rullar väl på i övrigt... vet inte ens när jag skrev sist. Men, jag tänkte väl ta en liten stund till att dela med mig av lite nu när Milly sover. 

👇 

🍀 Det har blivit APRIL. April!!! Helt sjukt. Det var ju nyår igår? Men, det känns lite bra. Våren börjar komma, och jag älskar våren. Hoppas att energin kommer med den också. Svinskönt med allt ljus ute, och snaaart ska jag börja gå mina kvällspromenader längs älven igen. 


🍀 Skolan rullar på så bra den kan med tanke på alla sjukdomar och sånt. Det är fortfarande urkul, och jag trivs nästan jobbigt bra. Blir motigt att lämna alla människor där! Och på tal om att lämna - i torsdags släppte min lärare en superbomb: en firma här i stan hade ringt och efterlyst en praktikant typ NU, och jag ska dit! Så, jag ska intensivlacka de grejer jag har, och sedan är tanken att jag ska ut på praktik. Så det är typ, jättesnart. Jag var inte alls beredd på det här, och jag vet fortfarande inte riktigt vad jag ska känna. Men min lärare tror på mig, så det känns bra! Firman i fråga har precis öppnat igen efter en brand förra året, så allt är tydligen svinfint där. Tanken är att jag ska dit på onsdag, så det ser jag fram emot! Kommer nog ha mer utredda känslor efter det. Men, spännande värre!

🍀 Har en ganska dålig dag idag med tanke på sjukdomsdepp osv, och så fick jag hem ett brev från VLL idag som jag först tänkte var besked om operation. Hann tänka "yay!!!", men så öppnar jag det och får istället se att det är svar på mitt cellprov, och där står det att jag har cellförändringar. Ja, men slå mig i ansiktet då, jävla svinmåndag. Happ! Nu är väl inte det här hela världen, men ändå. Gå på era cellprovtagningar, kvinnor! Viktigt!!! 

🍀 Vi har äntligen köpt vårt jävla vitrinskåp. Allt utom den sista glashyllan som hann ta slut medan vi var där. Men, skåpet är på plats! Äntligen! Kommer bli sjukt bra. Och Solveig har fått sin plats nu. Fixar bild vid tillfälle. Kanske. 

🍀 Milly är huuuur rolig som helst nu. Hon pratar kontant, och vi förstår mer och mer för varje dag som går. Vilken ball tid! Den solstrålen, alltså. Eller, solstråle och solstråle... hon är ju en hel jävla sol. 

🍀 Nu ids jag inte dela med mig av mer. Jag har väl säkert en hel drös med bilder jag vill slänga upp också, men vi får se när det blir. Prioriteringarna är annars med en snart-tvååring här hemma + heltidsplugg. Men jag skriver när jag vill, helt enkelt.👍👋


- Vardagsstuff | |
Upp