strand, sand, string, stekt, olämpliga aktiviteter

Det var ett intressant strandbesök. Den eviga promenaden genom sand och barr med ett par billiga tygskor på fötterna ger vackra skavsår på mina skrynkliga hälar. 'Aj' tänker jag. Det svider. Jag gnällde. Jag hatar när saker svider, och jag missar aldrig tillfället att gnälla - trots att det är självförvållat.
Jag badade för första gången på två år. Sommaren '06 var sist jag satte mina små fötter i det ljumma havet på Salusand.
Jag drunknade nästan. Jag hade glömt bort hur man badade. Jag var som barna - jag spottade, jag fräste och jag svalde halva havet. Jag hostade, kväljdes och drog i mig kallsup på kallsup. Men oj så kul jag hade.
Grejen med Salusand är dom gigantiska vågorna som aldrig sviker.

Väl uppe på land la jag mig och läste min otroligt bra bok. Det är en bok som skriker Berggren redan på omslaget. 'Mitt vågräta liv'. Nu menar jag inte att jag är slampig av mig eller något sånt (längre), men hela boken handlar om snusk. Snusk på ett idiotiskt roligt sätt.
Då mina ögon blev för trötta av texten fann jag underhållning på annat håll. 10 meter från mig låg ett par. Jag skulle tippa på ca 18 år.
Dom sitter där, dom pratar, dom ser allmänt kära ut. Tjejen ställer sig sedan upp och tar av sig shortsen.
Såg jag rätt? Topless kan jag köpa, men det här var för mycket även för mina nakenvana ögon.
Helt obesvärad la sig tjejen ner på filten bredvid sin pojke igen. Jag hade förvisso inte mina glasögon på mig, så jag var tvungen att titta igen. Ah. String. Tjejen hade string. En minimalisk string på sig. Då kom fundering nummer två.
Varför, varför, varför badar man i string?
Fundering nummer tre. När man har en tråd i häcken på en strand. En strand med otroligt mycket sand. Borde det inte medföra några ganska obehagliga skavsår?

Nåja, utan att kunna slita blicken från den bleka rumpan 10 meter bort så lade jag mig tillrätta för att även jag få lite färg på min bleka baksida. (dock lämpligt täckt med tyg)
Efter ca en timme frös jag som en hund, så jag hoppade i badet istället. Jag kastar en blick mot paret igen, vilket jag sekunden senare ångrar starkt.
Tjejens rumpa är inte längre det som bekymrar mig. Nej, det hon däremot leker med är det som bekymrar mig. Låt oss säga att hennes pojkväns nedre region var lycklig.
Hans pillesnopp var inte längre slapp och dinglig.

Även det väckte vissa skavsårsfunderingar.
Jag var förbryllad. En strand. Med barn. Många barn. Hur ska en mor förklara för sin lille son varför flickan drog i pojkens snopp? Det är sånt här som gör att mänskligheten utvecklas åt fel håll.
Jag hoppas han fick skavsår på sin snopp.
Jag hoppas hon fick skavsår i sin stjärt.
Jag har fått men för livet.

Efter det kom åskan och vi pallrade oss hem. Väl hemma fick jag se något som även det gjorde mig lite putt.

Min häck var inte samma färg.
Där fick jag för mina onda tankar gentemot de snuskiga tu, tänkte jag då.
Det är karma.
| |
#1 - - Erik:

Haha, varför bränner sig alla i solen?

Jag måste ha varit neger i mitt tidigare liv.

#2 - - linn:

okej. snusk i all ära. men barnen. skavsåren. AJ AJ!

du har otroligt roliga funderingar linn. kan du inte skriva en bok om ingenting som jag kan få köpa sen?

Upp