SEGT


Det är ordet. Segt. Segt eftersom att precis då jag andades ut och tänkte att det var skönt att magsjukan blev så lindrig, så slog den till igen på onsdagkväll för Milly. Så, ja. Jo. Hon har inte spytt sedan igår morse, meeen vi har ju karantän här. Jag och Emil går mest bara och väntar på att också bli sjuka. 

SEGT eftersom att jag såg fram emot den här helgen hur mycket som helst, hade massa roliga planer ju! Men det är ju standard. Milly verkar vara piggare idag, vilket är huvudsaken. Hon är en trooper, den där. Fascinerande hur lättsamt det verkar vara för ett barn att få magsjuka när det känns som att man ska dö hundra gånger om då man själv får det.  

Nåja. Jag hann ju vara i skolan måndag och tisdag i alla fall. Hann börja på ett nytt projekt tillsammans med två andra, en ganska irriterande Saab, men skulle tro att dom typ gjort klart den lagom till jag kommer tillbaka. Förhoppningsvis väntar några andra roliga projekt efter den! 

Just nu sover Milly, och jag sitter och segar i soffan. Drömmer om ett liv, där magsjuka inte fanns. Åhåååå, vilket fint liv! Borde väl ta och städa lite mer, men alltså... nej. Varför vara vuxen och duktig när man kan vara vuxen och lat? Jag tänker starta Skyrim istället. 
Jag inledde den här löningsdagen med att (äntligen!!!) tröstshoppa BioShock: The Collection (som var på rea nu, det var ödet), men det får vänta tills det är mörkt. Man måste ju få rätta feelingen, vilket man knappast får i skrytig vårsol. Men nu har jag spel som väntar! Är så sjukt taggad på dom här. Skaffade även Life Is Strange som jag läst så sjukt mycket bra om. Bra, bra! Börjar sina med roliga quests i Skyrim och i Fallout 4 har jag ju gjort allt fyrtio gånger om. Så, jag behövde faktiskt något nytt att kära ner mig i. 

Done and done. Kollade introt på Bioshock och fick typ fjärilar i fötterna. Så, ja. Typ så. Tröstshoppade även en massa smink, så nu längtar jag efter paket. Det är ju rätt typiskt att jävlars allt ska ta slut samtidigt? Mascaran har avgått, eyelinern har avgått, foundationen har avgått, pudret har avgått och ansiktskrämen har avgått. Och samtliga avgick inom loppet av ett dygn. Typ. Så nu är det åtgärdat! Ish, i alla fall. Får gå sminklös till nångång nästa vecka, men jag tror bestämt att jag överlever det utan någon större kris. 

Skit samma. Så sjukt ointressant, men det var faktiskt min lycka imorse mitt i all kräkångest. Spel och smink. ❤ 

Nu; leta roliga saker i Solstheim tills Milly vaknar. 


Ok, ignorera fingret. Men jag blev så orimligt lycklig då jag såg det här i förrgår. Har varit djupt orolig över min älskade paraplyaralia, men nu finns det hopp. Hopp!!!
Rotade fram det här i onsdags! Fick den här målarboken av mina föräldrar i julklapp, och den är ju så förbenat ljuvlig. Jag har alltså inte målat den där (duh). Men jag ska!
Konst i spackeldamm - ett viktigt inslag i vardagen. Det började som en ledsen smiley, och utvecklades till en western-hipster med monokel. Ser ni väl.
Klart det mest actionspäckade som hänt i mitt liv den här veckan. Svetsverkstaden utanför skolan råkade tutta eld på en bil. Hoppsan.
OCH. Vi har(!!!) ÄNTLIGEN(!!!) lyckats enas om ett soffbord!!!!! Helt sjukt. Trodde aldrig det skulle hända. Vi är så jävla kräsna båda två. Och ett tips till er där ute - köp aldrig IKEAs runda "Lövbacken". Sämsta skitkvalitén någonsin. Känner mig typ kränkt pga av hur kass möbel det är. Är nervös då jag andas för häftigt i närheten av det eftersom att jag svär att det är allt som krävs för att det ska kollapsa helt. Ställer jag ett glas på det så gungar det i ca en vecka. Och då har vi ändå försökt limma det två gånger. 👍
- Vardagsstuff | |
Upp