cyniska Linn del 2

Okej, jag vet att jag var aningens cynisk bitvis i mitt förra inlägg. Men det är bara för att jag är tjurig. Jag vill vara en i gänget även fast jag inte går skola som andra!

Men men, jag antar att det inte är så dumt ändå. Däremot är det väldigt tråkigt att leva som jag gör. Men den enda som kan göra något åt det är ju egentligen jag. Så jag kan fråga mina läsare nu om det finns någon som känner för att ta typ en fika någon dag?
Ja, jag raggar faktiskt sällskap över bloggen nu. Hur tragisk är jag?

Nej, men ärligt. Det finns en annan sak jag får höra väldigt många gånger också. "Åh, jag vill ha dina dagar!" - senast idag från min pojkvän.
Men folk, gott folk. Det vill ni inte. Jag har haft lov sedan i april. Ni tänker säkert 'fan vad skönt' eller liknande, men då har ni bara fel. Fel.
En dag för mig kan se ut på detta sätt..
..Stiga upp och sätta mig och käka frukost utan stress. Läsa tidningen, mysa med katterna. Sedan går jag ut på min mysiga skogspromenad om jag nu ids. Annars hamnar jag oftast framför datorn, tv'n eller en bok. Sedan kanske jag tar en lång dusch för att sedan hamna framför datorn och uppdatera mig lite i kattvärlden. Kolla mejl, forum, hemsidor och sånt. Sedan är det middag typ. Sedan är dagen i princip slut.

Det låter lugnt, det låter avslappnat. Inga krav.
Nej, visst. Men det låter också ganska tråkigt, va?
Klart att det är skönt vissa dagar att inte göra något speciellt, men för Gudens skull, inte varje dag i många månader.
Ni vill inte byta med mig. Hur kul är det egentligen att vara ledig då ingen annan är det?
Just nu kan jag knappt vänta tills jag får börja jobba igen.
Det gäller bara att hitta ett jobb... det har visat sig att alla inte är villiga att ta emot mig då mitt schema är så tunt. Dom vill ha någon som jobbar heltid.
Önska mig lycka till med att hitta en plats som kan acceptera mig och mina mål.

Nåja, det är bara tankar. Jag vet att jag inte skriver så kul för tillfället, men det är i princip detta mina tankar kretsat kring de dagar som gått. Förmodligen även de dagar som kommer.

Som sagt, önska mig lycka till!
| |
Upp