HELGEN


Så. Millskrutt ligger äntligen och sover bredvid mig här i soffan, så nu kan jag blogga om helgen! 
Helgen inleddes med spelkväll hos Frida och Andreas i fredags, där jag fick lära mig att jag inte är särskilt allmänbildad. Alls. Fast det visste jag nog lite redan, egentligen. Jag kan lite om lite, men det var heltrevligt! Ganska imponerad av deras spelsamling. Men, som dom småbarnsföräldrar vi är så höll vi på att somna sittandes typ 23-nånting-plus-ish-ish (okej, jag minns inte), så då rullade vi hemåt och somnade på ca en halv sekund. 

Och efter fredagen kom lördagen, i vanlig ordning (hade varit SÅ förvirrande om det varit någon annan dag då vi vaknade), vilket innebar stugsista i Gåsvattnet med familjen, farmor och 2 av mina 3 farbröder med familjer. Vi mös på (Myste? Mös? Båda ser helfel ut...), grillade, spelade bingo och satt uppe och pratade längre än vad jag gjort på evigheter. Männen bastade, men jag bangade. Varför svettas ihjäl, dricka bastuvarm cider och bada snudd-på-isvak när man kan sitta inne med en kall cider och råmysa, undrade jag. Som värsta tråkmånsen. Men! Vansinnigt fin dag! Tyckte att det var ungefär hur häftigt som helst att få prova alla nya Systemet-drickor (okej, inte "alla", då hade jag ju hamnat på akuten, men dom som verkade najs osv). Det var trots allt en graviditet + en 3-månaders bebis sedan jag var på Systembolaget. Glasslikören var sjukt god. Som att dricka godis. Typ allt annat var en besvikelse utom Breezer JORDGUBB! Ohhhhh min gud, så magisk.

Söndagen, alltså gårdagen, var det inte heller något fel på. Jag, Emil och Kim fiskade lite, grillade korv och så satt jag och Emil och kramades på bryggan och sådär. Väldigt godkänt! 

Här kommer helgens bildbomd dårå;

 
- Vardagsstuff | |
Upp