NY VECKA

Nya tag. Sådär som det ska vara. Hade en sjukt lugn helg med massa mys + skräckfilmer + mer mys, vilket var himla skönt med tanke på min vansinnigt låga sinnesstämning. Och det funkade eftersom att jag har varit minst 1000 gånger mer taggad idag, TROTS att det är måndag. Galet bra! Dock var jag bara i skolan några timmar eftersom att jag och Emil delade på vabben då Milly fått svinkoppor. Igen. På exakt samma ställe som sist, på hakan. But why? :((( 


Ganska ledsen över det, faktiskt. Hon tycker ju att förskolan är svinkul. Skoj att vara hemma med tråkmamma, liksom. Eller tråkpappa. Fast han är inte så tråkig. Idag har han lärt Milly klättra upp för honom då han håller henne i händerna, vilket var typ det roligaste hon gjort. Hela vägen upp till taket eftersom att Emil är typ två meter lång. Fort som rackarn lärde hon sig säga "klättra" också. Gullunge! Hennes nya grej är förresten att blunda stenhårt och rånonchalera en då man säger "nej" eller liknande. Typ "jag ser inte dig = du finns inte = jag hör dig inte = jag kan fortsätta kasta saker/klättra/skapa kaos/etc". Ba, ok. Jag är uppenbarligen extremt respektingivande. 

Meeen så äre. Att vara förälder är bannemig spännande varje dag nu. Roligaste åldern hittills! Melman blev döpt till "Mlembau" i helgen. Och Kim fick idag heta "Ping". Hur gulligt som helst. 

I övrigt? Vet ej. Typ. Tränat. Har ont i kroppen. Ligger och funderar. Har bestämt mig för att sluta med mina p-piller ba sådär nu pga mår aspissigt psykiskt. Får väl ringa den där barnmorskan imorgon och säga att jag vill ha andra. Tänker ej fortsätta utsätta mig för det här. Det är ej normalt att ifrågasätta om man ens förtjänar att leva bara för att man har PMS. Aldrig upplevt något så jävligt i hormonväg. Hu! Men förhoppning finns det någon sort som funkar för mig också. 

Men, jaaapppp... ska väl försöka locka ut sambomänniskan ur mansgrottan för lite TWD och kvällsfika. Jävla sugen på en lingongrova. 


Skrytigt vinterväder dom här dagarna.
Buffel ba; nej.
Mina älsklingar just nu. Paraplyaralian börjar ta sig igen, och det värmer hjärtat mitt. #vuxenvuxenpoäng
Typiskt tuff tuttsnuttbrud från förra veckan. Plus kattsand på mattan. Välkomna till oss.
Vi tog oss ut en stund i alla fall. Blev en pulkpromenad + lite åk i en mjuk backe där allt gick väldigt långsamt pga glömde hjälmen på förskolan. Men hon var nöjd ändå.
Bästa med Umedalen just nu; jättejättemånga träd. Tallar, för att vara mer specifik. Vad händer med tallar på vintern? Jo, dom blir superskitfina.
Hon bytte ut gosedjuret jag stoppade dit mot sin robot. Okdå.
Lördagsmiddag + söndagsmiddag. Vi gjorde det enkelt som fan.
Emil bakade kladdkaka i lördags och jag blev lite extra kär. Intogs framför "Possession". Kakan var mycket bättre än filmen.
Jamen. En hisselfie. När ska man annars ta selfies?
Morgan hade med sig ett nytt spel som vi körde på lunchen. Alltid kul!
- Vardagsstuff | |
Upp