OFÖRSKÄMT VECKOSLUT

Ja, jo. Men veckan har faktiskt varit fin. Jag har haft jävligt mycket mer ont i galljäveln, men annars har det varit fint. Har haft hemstudier i två dagar och varje morgon då jag lämnat Milly har solen lyst mig i ögonen och talgoxar kvittrat mig i öronen. Lite sådär oförskämt fina morgnar ändå. Och jag har pluggat härdplaster i sinne eftersom att jag hade mycket mer kvar på arbetet än jag minns... så jag satt uppe till halv ett inatt och tjurade mig igenom allt och fick till ett arbete jag faktiskt kände att jag kunde lämna in idag och vara stolt över. Såg fram emot att få göra det, och även åka på en invigning på en lackverkstad här i stan, så jag satt och sminkade mig i lagom lugn och ro imorse, men så hör jag en förtvivlad dotter ropa "Kläk!!! Kläk!!! Kläk!!!" från sitt rum. 


...jaaahopp. Lite magsjuka på det, då. Så, vi är hemma idag. Mitt maniska nattplugg kändes plötsligt lite överdrivet... men äh, nu är det gjort i alla fall! Får, förhoppningsvis, lämna in det på måndag... förutsatt att resten av den här familjen håller sig frisk i helgen. 
Mår lite illa nu, men det lär ju vara mer av ett psykiskt illamående än ett fysiskt. 
Plus att jag kom på nu att jag typ inte ätit... bara druckit massa koffein. Kan ha med det att göra också. Men fan, jag orkar verkligen inte ha magsjuka. Så det vore supertrevligt om jag kunde hoppa över det den här gången. 
Tack och lov verkar inte Milly lida sådär avsevärt mycket av det, utan precis som tidigare gånger så har hon (hittills - peppar, peppar) bara kräkts en gång och sedan varit hur pigg och glad som helst. Hoppas det fortsätter så! 

Men ja. Planerna för helgen var få, och nu blev dom inte direkt fler. Som vanligt då det finns en överhängande risk för magsjuka så kommer jag inte våga lämna hemmet... men här finns ju å andra sidan typ allt jag tycker om. Sååattee... ja. Det blir nog festligt! 


Polering är faktiskt rätt ballt. Den hitre delen såg alltså ut som den bortre delen innan polering.
Nacklockarna! ❤❤❤
Min första tanke var att den här smakar som det luktar där dom har snittblommor på blombutiker, och den tanken försvann liksom inte. Så, näe. Jag kommer inte köpa igen. Men kul ändå!
Vi levde på samma mat till typ alla måltider i två dagar. Det är viktigt med varierad kost! Pastagratäng med kyckling, bacon, broccoli, spenat och ostsås, och Milly fick en pasta med samma ingredienser fast med kokosgrädde istället för ostsås. Gott!
Så jävulskt tungläst. Isocyanatkomponenter, epoxiekvavilentvikt, alifatiska polyaminer, triglycidyl-isocyanurat... fan inte ord som rullar av tungan sådär jättelätt. Kan bara dra en slutsats efter att äntligen ha läst allt det här; typ allt jag kommer komma i kontakt med är skitfarligt.
Plastade in paddan imorse och kände mig som en sjukt väl förberedd förälder.
Snart plöjt boken! Den föll liksom bort ur minnet, trots att jag var så orimligt taggad, och nu ba; shiiiit. Den ska ju lämnas tillbaka på onsdag! Så det blir helgläsningen. Jävulskt intressant.
- Vardagsstuff | |
Upp