VÄLKOMMEN NYVECKAN


Ja, men jo. Hur spenderar jag min kväll? Sitter och fulgråter framför Grey's. HELVETE VILKEN SERIE DET DÄR ÄR IBLAND ALLTSÅ. Aaahhhhjjjjj, det gör ont i själen. Och dessutom har jag halsbränna, yrsel och blåskatarr också, så jag har ont i kroppen med. Aldrig får man ha det enkelt?! Och shit, vilka graviditetssymptom det där lät som... men näheni. Så kul ska vi då inte ha. 

Idag... har det varit måndag. En rätt okej måndag ändå, om man bortser från dessa kroppsliga krämpor. Gick till förskolan med Milly i värsta morgonsolen (strålande sol klockan 06:50 liksom!!!), och sedan har jag och Sanna polerat prick hela skoldagen. Vilken tillfredsställande sysselsättning, ändå! Ta något som ser helt åt helvete pruttigt ut och göra det ack så jävla vackert. Ganska bra. Sedan hämtade jag Milly, och sedan gosade vi en massa, och sedan tvättade vi (ok, Emil), och sedan nattade vi avkomman som var hur mysig som helst och tog sitt täcke och drog upp det till hakan och såg ut som ett litet troll innan hon somnade på ca 1,7 sekunder. Och ja. Nu är vi här dårå. Eller, jag. Och Melman. Han slet just upp hörnet av filten och kröp in. 
Funderar på allvar på att gå och lägga mig eftersom att jag var så innerligt jävla ledsen och kränkt då min väckarklocka ringde imorse. Vill försöka undvika den känslan imorgon. Känner dock så varje gång min väckarklocka ringer, oavsett tid, så det känns ju ytterst tveksamt... men det kan vara värt ett försök. 

Nåja, nåja. Nåja. 
Annat nytt? Vi (och förskolan... och BVC...) misstänker att Milly är mjölkallergiker, så hon är nu mjölkfri. Snopet! Det liksom ba kom. Eller, hon har haft oförklarliga eksem ett ganska bra tag, och när mamma fick se dom så nämnde hon att det skulle kunna bero på mjölken, precis som för min lillebror. Så, nu kör vi utan 2 veckor till att börja med, och märker vi en positiv utveckling så kör vi 3 månader. Blir en utmaning att behöva lära om sig och lusläsa allt när man är så van att kunna ge henne vadsomhelst, men det ska nog gå bra! Hon älskar då havremjölken, och det finns ju så sjukt många och bra alternativ nu. Tror hon åt en halvliter havreyoghurt i helgen också. Bra skit. 

Och så var det med det. Nu ska jag typ sova. Eller se Grey's... eller sova. Eller sova framför Grey's. 

Som sagt - en helt okej måndag. Milly vaknade vid 06 imorse och ropade "Äpple!!! Äpple!!!" helt från ingenstans innan hon somnade om igen. Då visste jag att den här dagen skulle bli bra. Så sjukt random. 


Before the fulgråt, i min alldeles nya Glasurit-tröja. Älskar freebies, även om vitt fan inte är min färg.
- Vardagsstuff | |
Upp